Afbeelding
Shutterstock

Vraag naar internet marketing specialisten groeit

Partnercontent

De vraag naar specialisten op het gebied van online marketing is de afgelopen jaren fors toegenomen, zo merken bedrijven werkzaam binnen deze branche. Een internet marketing specialist wordt veelal benaderd om bedrijven te helpen, hun website beter vindbaar te maken in de zoekmachine. Iets wat steeds belangrijker geworden is, nu consumenten hun aankopen voornamelijk online doen. Het percentage consumenten wat voor kleding of bijvoorbeeld elektronica een fysieke winkel bezoekt neemt al tijden af, mede gestimuleerd door de uitbraak van de pandemie. Voor organisaties is het zaak hun vindbaarheid dermate te verbeteren, dat de consument niet langer uitwijkt naar concurrenten. Waar men voorheen fysieke vestigingen van vaste winkels bezocht, lijkt daar online in veel mindere mate sprake van te zijn. 

Internet marketing kent verschillende facetten 

Wie voor de toepassing van een internetmarketingbureau kiest, dient rekening te houden met het gegeven dat dit in verschillende vormen voorkomt. Denk aan het verschil tussen het verbeteren van de vindbaarheid van een website middels SEO en het toepassen van nieuwsbrieven om klanten betrokken te houden bij een webshop. Ook het gebruik van sociale kanalen is belangrijker geworden; als bedrijf moet je zichtbaar zijn. Wist je dat een consument online gemiddeld genomen zo’n zes à zeven contactmomenten nodig heeft, alvorens deze een bestelling plaatst? Daarom online media inzetten, helpt bedrijven hun omzet te verhogen. 

 Vindbaarheid verbeteren door content uit te werken 

Een belangrijk onderdeel van internet marketing is het beantwoorden van een klantvraag middels content. Dit kan middels een artikel op de website van een organisatie, maar bijvoorbeeld ook aan de hand van snackable content op sociale media. Onder snackable content verstaat men een infographic of bijvoorbeeld een korte video. Het is een vorm van content die de lezer prikkelt om meer te willen weten over een onderwerp. Dit biedt bedrijven de kans een lezer door te verwijzen naar de eigen website, om de lezer aldaar aan te zetten tot het doen van een aankoop of het opvragen van een offerte. Een internet marketing specialist helpt bedrijven onderwerpen te vinden voor deze content. Het moet gaan om onderwerpen die aansluiten op de interesses van de doelgroep van een organisatie.  

Andere belangrijke factoren van online marketing 

Het toevoegen van content aan online kanalen is een goede eerste stap om meer uit online marketing te kunnen halen. Er is echter meer! Zo wordt het organisaties aangeraden in te zetten op een technische optimalisatie van hun website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de snelheid waarmee een website geladen wordt. Des te sneller de website, des te beter vindbaar zal deze ook zijn. Een zoekmachine als Google hecht er veel waarde aan, daar het de gebruikerservaring beïnvloedt. Een derde factor om rekening mee te houden is het aantal externe websites wat naar de jouwe verwijst. 

advertentie
advertentie
Afbeelding
Duo-expositie van lokale kunstenaars in Veluvine Nunspeet 5 uur geleden
Afbeelding
Meer aandacht voor archeologisch verleden van Nunspeet en Veluwe 9 uur geleden
Afbeelding
Terug in de tijd: VVV al sinds 1910 voor toeristen 23 sep, 09:30
Afbeelding
Kop van Jut COLUMN 23 sep, 09:00
Afbeelding
Leger des Heils zoekt collectanten in Nunspeet 23 sep, 08:30
Afbeelding
Gratis vakantie voor kinderen in Vierhouten 23 sep, 08:00
Afbeelding
Kulturhus organiseert feestelijke activiteiten in Week van de Ontmoeting 22 sep, 10:00