Foto:

ChristenUnie onaangenaam verrast over beloning jongerenonderzoek

Nunspeet - De ChristenUnie Nunspeet heeft in de gemeenteraadsvergadering verrast gereageerd op de beloning voor het jongerenonderzoek in de gemeente Nunspeet. Raadslid Jennifer Elskamp: “Wij proberen onze kinderen op te voeden met het principe dat ze lokaal kopen wat lokaal kan en pas uitwijken naar online aankopen als een product lokaal niet verkrijgbaar is. Wij verwachten dat de gemeente zelf hierin een voorbeeldfunctie inneemt.”

Afgelopen week is er een onderzoek uitgezet onder de jongeren van 11 tot 27 jaar in de gemeente Nunspeet. Een initiatief waar de fractie van de ChristenUnie blij mee is. In de begeleidende brief wordt aan de jongeren gevraagd hun mening te geven over de activiteiten die in Nunspeet georganiseerd worden voor de jeugd. Het onderzoek zelf is via een QR code in de brief te bereiken en de vragen zijn toegespitst op de situatie in Nunspeet. Als jongeren meewerken aan het onderzoek, maken ze kans op een cadeaubon van 20 of 50 euro van Bol.com. En daar wringt de schoen, volgens de fractieleden van de ChristenUnie. Ze vinden het een gemiste kans in het steunen van de lokale ondernemers en een verkeerd signaal vanuit de overheid richting de jeugd. De fractie had liever gezien dat er gezocht was naar een creatieve oplossing om die 20 en 50 euro lokaal te laten besteden door de jongeren. Jennifer Elskamp: “Bestelbusjes rijden er al genoeg en Bol.com gaat geen bijdrage leveren aan onze lokale samenleving, zoals onze ondernemers dat wel doen.”

De fractie van de ChristenUnie roept zoveel mogelijk jongeren op om mee te werken aan het onderzoek en heeft het college gevraagd om samen met ondernemers te gaan zoeken naar de mogelijkheid om te komen tot een lokaal te besteden cadeaubon voor alle kernen. Jennifer Elskamp: “Hopelijk is die bon op tijd ontwikkeld om er gebruik van te kunnen maken als de kerstpakketten weer besteld gaan worden.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden