Hannelore Bosch (Veluvine), Dries Huisman (PromUnique) en Ytze Dijkstra (Jumbo) rekenen op veel bezoek bij Fien en Teun op zaterdag 14 april in Veluvine. Foto Dick Baas
Hannelore Bosch (Veluvine), Dries Huisman (PromUnique) en Ytze Dijkstra (Jumbo) rekenen op veel bezoek bij Fien en Teun op zaterdag 14 april in Veluvine. Foto Dick Baas (Foto: Dick Baas)

Met de supermarkt naar het theater

NUNSPEET - Drie Nunspeetse partijen slaan de handen ineen om culturele uitjes op kaart te krijgen. De Teun & Fien Theatershow op zaterdag 14 april in Veluvine is het eerste voorbeeld. Een actie om te sparen voor een gratis tweede toegangskaartje bij de Jumbo Supermarkt is redelijk uniek. Voetbalplaatjes zijn bekend, maar theater?

Hannelore Leusink-Bosch, de directeur-bestuurder van Veluvine, Ytze Dijkstra, de ondernemer van Jumbo Nunspeet en Dries Huisman van het retail promotiebureau PromUnique willen samenwerken om culturele activiteiten in Nunspeet en de rest van Nederland te ondersteunen.

Ze hebben een pilot opgezet. Van 14 maart tot en met 14 april geeft Jumbo bij elke 15 euro aan boodschappen een gratis spaarzegel. Met tien zegels is de spaarkaart vol. Inleveren bij de klantenservice van Jumbo en met de waardebon een gratis tweede theaterticket reserveren bij Veluvine voor Feest op de boerderij, de Fien en Teun Theatershow. Ytze Dijkstra: "De actie loopt tot en met 14 april. Je kunt bij wijze van spreken 's morgens nog boodschappen gaan doen bij de Jumbo om de kaart vol te krijgen en dan 's middags in Veluvine zitten." Hannelore relativeert even: "Als de voorstelling dan al niet uitverkocht is!"

De Fien & Teun Theatershow is een oer-Hollandse familievoorstelling.

Er is nog een andere actie mogelijk. Wie bij de Jumbo Fien en Teunproducten koopt kan een gratis toegangskaartje krijgen voor de Avonturenboerderij in Molenwaard.

Acties van supermarkten in samenwerking met andere partijen zijn niet nieuw. In samenwerking met verenigingen worden bijvoorbeeld voetbalplaatjes gespaard. PromUnique in Nunspeet is een bedrijf die dit soort consumentenacties regelt en begeleid voor meerdere winkelketens. Dries Huisman geeft aan dat PromUnique een nevenbedrijf is van Grafisch Bedrijf Bokhorst. Huisman maakt ook deel uit van het management van Bokhorst.

Als de pilot met Fien & Teun slaagt, wil Hannelore Leusink doorgaan met deze acties bij meerdere voorstellingen in Veluvine. Bij welke voorstellingen wil ze nog niet zeggen. Op 11 mei wordt het nieuwe theaterprogramma voor het seizoen 2018-2019 gepresenteerd tijdens de laatste voorstelling van het seizoen (Jörgen Raynmann). Theaterbureau VanHoorne Entertainment is ook al geïnteresseerd in deze opzet en wil meewerken. Opzet is om andere doelgroepen naar het theater te krijgen.

Ytze Dijkstra, die in 2011 met Jumbo in Nunspeet startte, wil zich graag voor de Nunspeetse samenleving inzetten en verenigingen steunen.

Meer berichten




Shopbox