Tja, hoe moet dat nou? Nunspeet Verbindt is een spel van nadenken en samenwerken (Foto Dick Baas)
Tja, hoe moet dat nou? Nunspeet Verbindt is een spel van nadenken en samenwerken (Foto Dick Baas)

Nunspeet Verbindt is een succes en moet een 'blijvertje' worden

  Human Interest

Winkelend publiek in winkelcentrum De Binnenhof keek wel even wat verbaasd. De deuren van de niet verhuurde winkelruimten stonden open. Dat hier het wijkontmoetingscentrum moet komen was nog niet tot iedereen doorgedrongen. Dat daarvoor nu een sportieve actie gevoerd werd om de inrichting te financieren, werd wel gewaardeerd.

(door Dick Baas)

NUNSPEET - Negen teams uit de Nunspeetse samenleving gingen de strijd aan. Winnaar werd de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap. De opbrengst was 1350 euro, dankzij de hoofdsponsor Oog en Oor Zorgcentrum Noordwest-Veluwe en dienstensponsors Grafisch Bedrijf Bokhorst en Molenaar.

Lions Club Nunspeet, Stichting Welzijn voor Ouderen en Landstede Welzijn willen groepen in de Nunspeetse samenleving met elkaar verbinden. Iedereen zou daaraan moeten deelnemen. Dat leidde tot de competitie Nunspeet Verbindt. Elke organisatie bedacht een opdracht.En er was een 'mystery-opdracht, Een team van vijf personen voerde de opdrachten uit.

Negen teams namen deel. Aanvankelijk zouden het er twaalf zijn, maar de jeugd haakte af. De teams waren Vluchtelingenwerk Groep Eritreeërs, Vluchtelingenwerk Groep Syriërs, SWON Chauffeurs, SWON Gastdames, SWON Personeel, Bedaux Serious Games, Ahmadiyya Moslim Gemeenschap, Het Venster en Lions Club Nunspeet.

Met de opdracht Escape Room moesten veel puzzels in goed overleg opgelost worden. Dat viel niet mee. Om geblinddoekt en met oordoppen op een scootmobiel een parcours te laten afleggen viel ook niet mee. De teamleden die de scootmobielchauffeur ook geblinddoekt moesten begeleiden, moesten goed luisteren naar de aanwijzingen van het vierde teamlid. De oud-Hollandse Spelen waren gewoon gezellig. De handicap bij de Mysteryproef was dat het team was samengesteld uit leden van diverse teams. Men kende elkaar niet. Maar er werd best snel een strategie bedacht.

Er waren winnaars. De oud-Hollandse Spelen werden gewonnen door de Eritreeërs. De Syriërs kwamen het beste uit de sootmobielproef en de Ahmadiyya Gemeenschap was het slimst in de escaperoom. De Ahmadiyya was ook het winnend team over-all.

Conclusie: voor herhaling vatbaar. Een leuke manier om contact te leggen met andere groepen in de samenleving.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden