Afbeelding
KMD

Ponyclub Klein maar Dapper verovert twee Gelderse titels in Winterswijk

22 juni 2026 om 13:00 Overig

Twee teams van Ponyclub Klein maar Dapper uit Nunspeet vertrokken afgelopen zaterdag in alle vroegte richting Winterswijk voor de Gelderse Verenigingskampioenschappen. “Iedereen heeft daar hun beste beentje voorgezet”, vertelt Carlijn Veenendaal. 

Instructrices Helma Vromen en Nienke Begeman waren ter plaatse om ‘hun’ ruiters te begeleiden. En niet zonder succes. Team 1 is daarmee Gelders kampioen geworden. 

Amazones Felice Borsboom, Amy Vos, Sanna Vos, Hannah van de Blankenvoort, Zoë Boeve, Lisa van Zeeburg en Alisa van Bommel mogen zich hiermee voorbereiden op de Nederlands Kampioenschappen op 15 augustus in Ermelo.

Team 2 bestaande uit, Corabel van Bommel, Elize Begeman, Sevieve Uittenbogert, Nova-Lynn Veenendaal, Abby Versteeg, Tessa Koetsier en Maddy Sophie Kruithof pakte een keurige zesde plaats. 

Zondag wist het zestal, bestaande uit Ella Borsboom, Joelle van Putten, Annelot Vos, Milou Stott, Danou Wouters, Femke Smit en Liva van Asselt, onder leiding van Pauline Vos, het succes compleet te maken door ook kampioen te worden.

Afbeelding
Afbeelding
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

advertentie
advertentie