Afbeelding
Shutterstock

Wethouder Groothuis: ‘Meld problemen met het elektriciteitsnet bij de gemeente’

22 juni 2026 om 10:00 Achtergrond

Particulieren die problemen hebben met Liander als het gaat om de aansluiting op het elektriciteitsnet wordt geadviseerd dit te melden bij de gemeente Nunspeet. “Dan kan dit worden meegenomen bij het reguliere overleg dat wordt gevoerd met Liander”, zo zegt wethouder Jaap Groothuis in antwoord op vragen van Marien Klein (SGP).

Wijnand Kooijmans

Netcongestie (overbelasting van het elektriciteitsnet) is een doorlopend probleem dat wordt besproken. Groothuis heeft de indruk dat er soms verwachtingen worden gewekt die uiteindelijk niet worden waargemaakt. 

Klein geeft aan dat steeds meer particulieren klagen dat hun aanvragen niet worden gehonoreerd naast de stop die al geldt voor bedrijven.

Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

advertentie
advertentie