Het vernieuwde Stationsplein is autoluw
Het vernieuwde Stationsplein is autoluw Dianta Lokhorst

Vragen over slechte bereikbaarheid gezondheidscentrum De Enk door autoluw Stationsplein

15 april 2026 om 11:55 Politiek

De fractie van de SGP maakt zich zorgen over de verkeers- en parkeersituatie rond het Stationsplein en gezondheidscentrum De Enk in Nunspeet. Aanleiding zijn signalen uit de samenleving dat de autoluwe inrichting van het gebied in de praktijk tot knelpunten leidt. Met name minder mobiele bezoekers hebben moeite om dichtbij hun bestemming te parkeren.

Wijnand Kooijmans 

Ook heeft de fractie zorgen gehoord over de bereikbaarheid voor hulpdiensten en de verkeersveiligheid op drukke momenten. De SGP benadrukt dat de keuze voor een autoluw Stationsplein niet ter discussie staat, maar vindt wel dat de praktische gevolgen goed in beeld moeten zijn. Reden vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders. 

Raadslid Gerrald Bronkhorst: “Een autoluw Stationsplein is op zichzelf een goede keuze, maar mag niet ten koste gaan van de bereikbaarheid voor kwetsbare groepen en hulpdiensten. Juist daar moeten we scherp opblijven.” De SGP vraagt het college of men bekend is met de signalen, of de huidige situatie voldoende veilig en bereikbaar is en of de bereidheid bestaat de situatie op korte termijn te evalueren en zo nodig bij te sturen.

Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

advertentie
advertentie