Dames 1 van ESV won dit jaar al drie wedstrijden.
Dames 1 van ESV won dit jaar al drie wedstrijden. (eigen foto)

Trainer Kay Bosscha (ESV) blijft doorgaan

22 februari 2022 om 09:00 Lokaal

ELSPEET Kay Bosscha is bij ESV trainer van Dames 1, Dames 2 én Heren 1. En dat al vijf jaar. ,,Op zich is het geen gezonde zaak om trainer te zijn van drie teams, maar het is voor clubs nu eenmaal moeilijk om trainers te krijgen en ik ga met veel plezier naar de trainingen en de wedstrijden.’’

De laatste twee jaar met corona was het wel wat anders, zegt Kay Bosscha. ,,Je moest je aanpassen aan de mogelijkheden die er waren en niet waren. Dat heeft wel invloed op het verenigingsleven en op het beleven van het volleyballen. Als vereniging hebben we er steeds naar gekeken wat het beste was en daar de aanpassingen op gedaan.’’

Bosscha coacht Dames 1. Dames 2 en Heren 1 regelen hun eigen coach. ,,Dames 2 is de ervaren ploeg’’, zegt Bosscha. ,,Dames 1 is een jonger team met speelsters die in ontwikkeling zijn. Het volleybalspel is niet alleen trainen en wedstrijden spelen. Je hebt speelsters met een gezin en werk en speelsters die nog in opleiding zijn of in de zorg werkzaam zijn. Het belangrijkste is dat we met de groep werken aan verbetering. Plezier hebben, dan komen de resultaten vanzelf.’’

Dames 1 van ESV won donderdag met 3-1 HEC 2 uit Heerde. De setstanden waren 25-22, 18-25, 25-23 en 25-20. Eerder dit jaar won Dames 1 ook al van Udeo (3-1) en EVC 2 (3-2). ,,Tegen HEC speelden we een goede wedstrijd’’, zegt Bosscha. ,,Keihard werken en een goed resultaat neerzetten. En we waren met zijn zevenen. We hebben het goed gedaan tegen een ervaren ploegje. De afgelopen periode hebben we wat wedstrijdjes gewonnen. Dat komt vooral door inzet en werklust.’’

Dames 1 verloor wel van Dames 2. Op 5 februari werd het 3-1 voor Dames 2. ,,Ja, ik heb verloren’’, zegt Bosscha. ,,Beide teams wilden winnen, maar we kwamen niet onder servedruk uit. Dames 1 is een proces. Voor de winterstop verloren we nog wedstrijden met 4-0 en nu zie je dat we ook wedstrijden gaan winnen, dat we goede stappen maken.’’

In de stand is Dames 1 van ESV de nummer acht van de tweede klasse K. In 12 wedstrijden werden 22 punten gepakt. ,,We hebben al twaalf wedstrijden gespeeld. Ik ben benieuwd of straks alle wedstrijden gespeeld zijn.’’

Dames 2 staat tweede met 37 punten uit 9 wedstrijden, achter koploper Blauw Wit 3 (44 punten uit 10 wedstrijden). Nummer drie Libero heeft 36 punten uit 8 wedstrijden. Bosscha: ,,Als we erin blijven is dat prima. En als we degraderen dan moeten we volgend jaar kampioen worden. Je weet nog niet wat de regeling wordt. Je weet ook niet hoe de competitie wordt afgesloten. Gaan wedstrijden wel of niet gespeeld worden? We gaan het allemaal zien.’’

De eerstvolgende wedstrijd voor ESV 1 is op zaterdag 5 maart. In Vaassen is dan EVC 2 de tegenstander, de nummer zeven in de stand. ,,Thuis hebben we met 3-2 van ze gewonnen’’, zegt Bosscha. ,,We willen winnen, maar op 5 maart kan alles weer anders zijn.’’

Over de titelkansen van Dames 2 laat Bosscha weinig los. ,,Ze zitten redelijk in de race. Het kan, maar het kan ook niet. Blauw wit en Libero zijn wel toonaangevend. Dames 2 kan leuke wedstrijden spelen. En ze gaan elke wedstrijd in om die te winnen...’’

Hans Assink

Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

advertentie
advertentie